برنامه ریزی و کنترل پروژه

آموزش برنامه ریزی و کنترل پروژه

برنامه ریزی و کنترل پروژه

آموزش برنامه ریزی و کنترل پروژه

لینک کردن Text Box به سلول


در این فیلم آموزشی روش لینک کردن یک Text Box را به یک سلول آموزش خواهم داد. بدین ترتیب هرگاه تغییری در داخل سلول لینک شده ایجاد شود ، اثر آن در درون Text Box به نمایش در خواهد آمد. همچنین شما میتوانید Text Box را به یک سلول واقع در یک شیت دیگر نیز لینک کرده و اطلاعات آن را در تکست باکس به نمایش درآورید.

برای دریافت فیلم آموزشی اینجا کلیک کنید!

نحوه تهیه گزارش هفتگی پروژه


در این مطلب آموزشی به اجزاء گزارش هفتگی و نحوه تدوین آن پرداخته می شود. این گزارش یکی از انواع گزارشات دوره ای است که توسط واحد برنامه ریزی و کنترل پروژه تهیه می گردد. این گزارش شامل بخش های متنوعی است که در ادامه به آنها اشاره می کنم.

جلد گزارش

این صفحه شامل عنوان گزارش به همراه نام پروژه است که در قسمت بالایی برگه قرار می گیرد. در مرکز صفحه تصویر شماتیک پروژه و در زیر آن لوگوهای مربوط به کارفرما ، مشاور و پیمانکار به همراه نام آنها درج می گردد. در انتها تاریخ گزارش منتهی به نام ماه قرار خواهد گرفت.

معرفی پروژه

در این صفحه مشخصات قراردادی پروژه اعم از : کارفرما ، پیمانکار ، تاریخ و شماره قرارداد ، تاریخ تحویل زمین ، مدت پروژه و … و همچنین مشخصات طبقات به لحاظ متراژ و کاربری و در انتها آدرس پروژه قرار می گیرد.

وضعیت پیشرفت پروژه

در این صفحه اطلاعاتی در خصوص میزان پیشرفت برنامه ریزی شده و واقعی در هفته و تجمعی ، میزان انحراف از برنامه ، پیش بینی تاریخ اتمام پروژه و آخرین وضعیت پیشرفت ریالی ، صورت وضعیتها و تعدیل ها قرار می گیرد.

برای مطالعه ادامه مطلب از طریق لینک زیر وارد شوید!

نحوه تهیه گزارش هفتگی پروژه

فارسی سازی اعداد روی نمودار در اکسل

هنگامی که یک نمودار را در نرم افزار اکسل رسم میکنیم در حالت عادی اعداد قرار گرفته بر روی نمودار فارسی نمایش داده نمی شوند. برای فارسی سازی اعداد روی نمودار یکی از روش ها استفاده از فونت های خاص است اما یکی دیگر از روش هایی که میتوان بکار بست ، استفاده از تعریف فرمت است که این کار را برای شما امکان پذیر خواهد ساخت.

اگر می خواهید به فیلم آموزشی این ترفند دسترسی پیدا کنید از اینجا وارد شوید!

جمع بستن محدوده اعداد با Name manager


روش های مختلفی برای جمع بستن وجود دارد. یکی از روش هایی که کاربرد زیادی دارد ، استفاده از روش تعریف محدوده هاست. شما با استفاده از این روش و تعریف محدوه می توانید اعداد را با یکدیگر جمع کنید. با تعریف محدوه میتوانید آن را در قسمت های مختلف فراخوانی و مورد استفاده قرار دهید.

پیشنهاد می کنم فیلم آموزشی  جمع بستن محدوده اعداد با Name manager را از اینجا تماشا کنید!

نمایش تاریخ شمسی در اکسل 2016

در این آموزش سعی دارم تا شما را با یکی از ترفندهای اکسل که نحوه استفاده از تاریخ شمسی در نرم افزار اکسل 2016 است آشنا کنم.ابتدا شرایط پیش فرض را بررسی می کنیم. یک سلول خالی را انتخاب و در داخل آن تابع Now را فراخوانی کنید. ملاحظه خواهید کرد که تاریخ به میلادی به نمایش در می آید. حالا می خواهیم از طریق ترفندی که در زیر به آن اشاره خواهم کرد اقدام به نمایش تاریخ شمسی در داخل سلول انتخابی کنیم.

 برای انجام اینکار کافی است تا ابتدا روی یک یا مجموعه ای از چندین سلول کلیک  راست را انجام دهید.سپس از منوی باز شده گزینه Format cells را انتخاب کنید.

حالا وارد قسمت Date شوید و  در آن قسمت  از بخش    Locale  گزینه Persian را انتخاب کنید. حالا در لیست Calender Type نیز مجددأ  Persian را انتخاب کنید. ملاحظه خواهید کرد که نحوه نمایش تقویم بصورت فارسی درآمده است. اما یک ایراد وجود دارد و آن هم برعکس نمایش دادن محل اجزاء تاریخ است.حال این مشکل را بایستی چگونه حل کرد؟

پیشنهاد می کنم فیلم آموزش ترفندهای اکسل قسمت اول را تماشا کنید تا ببینید که این کار چگونه انجام می شود.